Blog och nyheter

VD har ordet

2020-10-31

Vi aktiverar nu även betalning mot faktura. Efter sedvanlig kreditprövning skickar vi ordern mot faktura som du har 14 dagar på dig att betala.

2020-10-23

Vill du öppna en Mumien butik/verkstad i Stockholmsområdet? Vi söker efter en driftig person eller samarbetspartner som vill reparera elscootrar och sälja tillbehör och reservdelar åt oss i Stockholm. Kontakta oss gärna för ytterligare frågor info@mumien.nu eller ring John Martin Olofsson på 0703-139687

2020-10-22

Nu börjar vi så smått komma ikapp med släpande beställningar. Och idag kom en container där vi hade med sammanlagt 400 punkteringsfria däck. Vår storsäljare som tyvärr varit slut länge och vi är så glada att ha det på lager igen.

Däcken är hjulen 250, 350 W är dom enda sakerna som går med båt eller tåg för dom är så tunga. Men alla småpryttlar går numera med UPS. Under vintern hoppas vi vara helt tillbaka på den kapaciteten som vi brukar hålla.

// John Martin Olofsson
johnmartin@mumien.se

 

2020-10-05

Hej alla gamla och nya kunder. Mitt namn är John Martin Olofsson och jag är ny ägare och daglig ledare för Mumien sedan  2019. In i det här äventyret tar jag med mig mitt eget bolag Vallerö KB som vi håller på att namnändra till Mumien KB.

Det har varit ett minst sagt rörigt år och jag vet att många både gamla och nya kunder fått erfarenhet av det. Det började med att vi tog över Mumien under sensommaren 2019 och skulle då ha blivit upplärda av dom gamla ägarna. Detta skedde aldrig utan vi kastades in i den kalla verkligheten direkt. Att lära sig att reparera cirka 50 olika telefonmodeller och olika reparationer kändes då som en ouppnåelig uppgift.

Under hösten 2019 ändrade vi inriktning på Mumien och beslöt oss för att fokusera mer på Xiaomi och framförallt reservdelar till deras elektriska scootrar. Vi satte igång en ehandel kombinerat med försäljning i butiken i Göteborg. Efter att ha försökt oss på att köra drop shipping på alla webb ordrar. Så märkte iv att det inte funkade. Pryttlarna kom helt enkelt inte fram till kunderna eller var väldigt försenade.

Under hösten nu har vi lagt om hela upplägget framförallt på två punkter. Vi har slutat tillfälligt att ta SWISH betalningar eftersom det bara skapar irritation om man förskottsbetala och inte får sina varor direkt. Så numera bara postförskott tills vi är ikapp.

Nummer två. Alla delar tas in i större leveranser till Sverige av oss och ordrarna skickas direkt till kund från Göteborg.

Sammantaget hoppas vi detta skall vara åtgärder som leder till mer nöjda kunder och enklare hantering för oss med.

// John Martin Olofsson
johnmartin@mumien.se

Kontakta oss

Vi finns här för dig


Gibraltargatan 54, Göteborg
info@mumien.se
0703-139687

Hör gärna av er!